Pages

Sunday, July 6, 2008

great experience!

last week, from 27 jun till 4 julai 2008
kami, kohort 2 bagi kos b.a french IPBA
telah dihantar ke beberapa buah skola asrama penoh
like alam shah, sri puteri, tunku kursiah, smap kajang, smap labu, sains selangor,
and agama rawang untok our SBE (school based experience)

dan aku...

aku and wani dilontar jauh ke negeri sembilan,
di smap labu...it is a great school cos da ppl der r awesome!
kat sane feel like home cos org2 nye bek...but still ade homesick skit..;p

dalam mase seminggu uh kami harus observe kelas n tolong2 mengajar in case diminta oleh guru....for our task, we have to observe 3 french classes, 1 english class and 1 bahasa melayu punya kelas.....macam2 yg aku dapat blaja time membuat those observation..huhuhu
kinda fun....yela, it's a new experience to me u noe...

aku n wani kena tinggal bersame ngn warden asrama yg bernama cik halimah cos
da room dat we r suppose to dudok tada key...
even we haf to share tempat ngn a totally stranger, it was okay cos she's nice and i could get used with dat place easily...huhuhuh

waktu pagi kat sane mmg menyiksakn...very2 sejokkk wehhh....
and yg paling malang kami ade satu selimot ja
aku kenala berselimut pakai kain sarong...huhuhu
nak mandi mesti masak air panas luw..

makan plak kami diberi mkn di dewan makan
aku n wani makan di meja cekgu2
huhuhu~
teringat zaman di skolah faris plak..;p

cekgu yg bertanggungjawab menjaga kami selame seminggu uh adalah
mr amir...he's sooo nice..like a father..
another french teacher is mr azlan...super duper funny
n klass die sgt fun even dak2 cam agak takot ngn die..huhuhuh

aku kenal beberapa orang cekgu jer
xsempat sgt nk beramah mesra cos everybody was soooo
busy ngn keje masing2

aku sempat la berjalan di bandar seremban sehari
it was not a good experience cos we had to go back to smap labu on our own
huhuhu...honestly, it was kinda spooky da bandar seremban cos...tataula
maybe cos aku xbiase kot...but mmg weird n menakotkn la..;p
(no offend org2 negeri sembilan)
but, aku ade penyelamat yg datang pada tepat waktunya...huhuhu
aku n wani xpyh ssh2 nk cari kenderaan alek ke smap labu cos
ammar selalu ade...ngeee~
thanks dear cos susah2 datang dr jaoh..sayang kamu..;p

bla2...
to much thing to share but i haf no kerajina nk menulis panjang2
pendek kate....SMAP LABU WAS A GREAT PLACE AND i had a great experience!

(*...*)

1 comment:

alia amirah said...

eh nisha, sape dpt tkc? my sis kt sane, dia amek french jgk dl.
and i totally agree with u yg bndar seremban mmg spooky, mcm lame sgt kt bndar die.dl every month turun sane jenguk adek.
siyes, KB pon lagi best.hihihi.