Pages

Saturday, November 6, 2010

hari jumaat yang tidak menenangkn

sigh...

actually this post should be yesterday punya, but im too malas to write...

well


well

i always think dat besançon is safer than my own hometown, kota bharu

because here people xhiraukan sangat kami² ineh..yup, because we r asian, most of us pakai tudung
and tidakla secantik gadis² kat cni yang even sekolah rendah pom da macam org besar pemakaiannya...
when kami lalu depan budak² lelaki yang berkumpul pom xdela conscious and flustered sangat, and memang xde perasaan..and
diorang pom xdela macam budak² laki kat mesia yang bila berkumpul ramai², tgk org perempuan lalu..mesti fewwitt²...

pendek kata,
cni i feel really safe to walk alone...and do my own things because no one care...


but,

i guess xsemuanya macam itu kos wujud jugak makhluk² yang memang menggelikan..and
most important thing is

MENAKUTKAN!

pagi² lagi semalam kami da jumpa sekor mangkuk neh yang mintak duit ngn orang yang tggu bus, me and my housemates tak terlepas...bila orang ckp xde, xpaham bhs..n tried to start a conversation..and yang paling xbest pegang²! i shuddered when he touched my shoulder..d***!

memang berlapik but still menakutkan, even ms nak nek bus pom still nak dok menenyeh..arghhhh!!
seb bek mangkok uh xnek bus yang sama...and pakcik bus yang i guess tau aku tried to avoid dat crazy fella
bagi pandangan tajam kat die..rasanya satu bus kot...seb bek ade org paham yg dat situation sgtla tidak menyenangkn.....

ok, tamat disitu..ke kelas la aku sampai pukol 10 pg
and bila hbs klas uh ingt nak ajak my housemate wani ke GAlleri La Fayette...tp
ade keje berkumpulan la plak...n jalan la sesorang kos ramai antara kami yang masih ade kelas selepas itu
setel di  GAlleri La Fayette, mahu ke prefecture untuk mengambil titre de sejour (smthng like id card here)

tgh² tggu bus uh....OMG!
jumpala plak makhluk lain yg mmg boleh tahanla menggelikan..because masa cuti ritu i strolled along pont battant and met him there, trying to hit on us by mintak tlg ambil gambar die and antr thru email..mestila xbuat kot..taktik bodoh kot, bila da bg email uh, mestila die tau kontek email kite....

yang paling kelakar alasan die,

"saya xpernah ade gambar kat france neh, tolonglaaa ambilkn gambar saya" (of course in french)

eyewwwww!!!!
but seb bek kami dapat escaped when one of my friends kelentong apa ntah..hurm...

and i think die still recoganizes me kos he senyum n merenunggg tajammm..arghhhhh!! kenapala ngn aku rini ni asek jumpa makhluk² jns die neh!

aku menyorok di sebalik orang ramai yang sedang menunggu bus tu, and bila bus datang aku cepat² naik

phewww la sekejap!

balik dr prefecture uh, sekali lagi aku menunggu bus untuk pulang ke rumah..hurm, xramai orang pom...
but, i felt like someone was staring and waving in the bus accross the road..i took a glance

and²....

alahaiiiiiiiiii...awatla die uh senyum semacam and lambai² tu??? kat aku ke?
ke orang belakang aku???

tolehla aku ke belakang nak pastikan kat sapa mamat uh melambai..
xde orang!
huh??? aku ke??? arghhhhh!!!!
scarryyyyyyyyy!!!!!!!!!!


sampai bus tu bergerak pergi pom die pandang aku macammm nk telannnnn jer.....*puking*
aku mcm pernah nampak die! selalu naik bus yang sama...and memang die selalu bagi pandangan yang semacam but i dont wish to meet 3 crazy persons at the same day!


arghhhhhh!!!!!


menakotkan!


*GULP*

No comments: