Pages

Monday, November 15, 2010

khusus untuk semua perempuan², gadis² di luar sana..:)

here i have a good sharing untuk saya sendiri dan wanita² di luar sana yang keselamatannya
amatlah tidak terjamin ,
i take this from satu laman web yang sangat femes, zaharuddin.net
grace à wewen yang jumpa this doa khas :

 بِسْمِ اللَّهِ الذي لَا يَضُرُّ مع اسْمِهِ شَيْءٌ في الأرض ولا في السَّمَاءِ وهو السَّمِيعُ الْعَلِيمُ


DALAM sebutan rumi : BISMILLAH ALLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SAMAIE , WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM 
Ertinya : Rasulullah s.a.w didengari berkata sesiapa yang berdoa : "Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui" sebanyak 3 kali, maka ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehinggalah subuh esoknya, dan barangsiapa membacanya ketika subuh 3 kali, ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehingga petangnya" ( Riwayat Abu Daud, 4/323 ;   At-Tirmidizi, 5/465 dan Ahmad ; Tirmizi : Hasan - Teks doa berwarna Merah  Syeikh Syuaib ; Hasan)

and satu lagi doa yang dibaca oleh isteri Nabi Ibrahim a.s (iaitu Siti Sarah) untuk melindungi dirinya daripada lelaki² yang zalim, termasuk raja. 
اللّهُمَّ اِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ اني آمَنْتُ بِكَ وَبِرَسُولِكَ وَأَحْصَنْتُ فرجي إِلاَّ على زوجي فَلاَ تُسَلِّطْ عَلَىَّ الْكَافِرَ
DALAM SEBUTAN RUMI : ALLAHUMMA IN KUNTA TA'LAMU INNI AAMANTU BIKA, WA BIRASULIKA WA AHSONTU FARJI ILLA 'ALA ZAWJI FALA TUSALLIT 'ALAYYA AL-KAFIR WA AZ-ZALIM
Ertinya : Ya Allah, jika engkau mengetahui bahawa aku beriman kepada Mu dan Rasul Mu, dan aku menjaga kehormatanku hanya untuk suamiku, maka lindungilah aku daripada dikuasai oleh orang-orang kafir dan zalim" ( Riwayat Al-Bukhari, no 2104, 2/722 ; Sunan Al-Baihaqi, 5/97; Musnad ahmad, 2/403 ; Fath Al-Bari, 6/393; Umdat Al-Qari, 12/30 ; Sohih )

walaubagaimanapun, bak kata ustaz, dalam mengamalkan doa ini kite mestila melaksanakan 
kewajiban untuk beriman dengan Allah dan rasulNya dan menutup aurat kita. 



p/s: feel glad sebab jumpa doa ini tapi kene muhasabah diri balik, cukup menutup auratkah aku and selalu ingat kepada tuhan dan rasul kah aku ini?


2 comments:

Anonymous said...

ye mekkk!bile ko post nih aku br teringt.....
mak aku selaluuuuuuuuuuuu gila suruh baca doa nih dr sekolaa bbila2 masa kalo takott n cuak terlebihhh..nak2 sorang2
mmg berkesan alhamdulillah!!

mince!!!kenape aku terlupa+ ta teringat na ckp kt ko ennn??? wewen jugak epikass..sobs
:)) bonbon.
selamat menjada diri semuaaa! xD

whosenischaaa~ said...

aah, baik kite try amalkn dr now...aku still takot² nk kua but iA nothng happen kot..biasela, kdg² kite mmg ade tendecy nk lupa bnde yg kdg² utk kite amat kecil but besar ekceli..heheheh

selamat menjga dr jua!