Pages

Saturday, February 19, 2011

thank you ALLAH, for my wonderful parent

i'm not spoiled...just easily menangis

tapi tak salah kan menangis for our love ones, like

our parent...:)

someone said
" biar ah aku nak nangis, sebab mak aku kot!"

thinking of those words,

i let myself crying my heart out

because i miss my parent

sangat²

when telefon rumah, the common soalan that i'll ask my angah are:

"mek  (my mother) ok ko? makan tak? tak naik ke berat badan? ade buat exercice dop? da boleh jalan tak?"
and macam² lagi.

and my angah will answer:

"mek ok, baru jer suap makan..die makan ok, just tak naik berat badan"
or
"muke mek xde macam orang sakit pom, mata die bersinar²  macam orang sihat.."

for ayah pulak,

" sakit lutot ok da yah?, minom air banyak²..so xkene sakit batu karang ag",

and so on and so on.

my father is someone yang memang xreti duduk diam, berehat is a pain for him..he needs to work on something..even he doesnt have to do so..

BUT

i know sometimes, my sister din tell the truths...

knowing the fact that she's trying hard to make me less worried,
i try not to cry while talking on the phone...and pretending that i believed what she said.

~sigh~

but im very grateful sebab apa yang i'm going through right now is still kecil berbanding dengan apa yang orang lain lalui, for sure it's still in my kemampuan.


"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." 

-Surah Al-Baqarah ayat 286


<3 

9 comments:

Mohd Mikhail said...

kena banyak bersabar dan redha dengan dugaan yang tiba.

btw, lama lagi ke sebelum pulang ke Malaysia for good?

whosenischaaa~ said...

wah,u read most of my post i guess..thnks..:)
ade few months lg, iA kalau xde aral,
mid jun..i'm going home..for good..:)

Mohd Mikhail said...

yes, I have read all your posts :). btw, you can write very well.

bulan Jun ke? dah tak lama lagi tu. Kita dah nak masuk Mac dah ni..

Are you going to miss Besancon?

anonxanon said...

hahaha u can write very well????

whosenischaaa~ said...

mohd mikhail- huh? kelakar jer dengar i cn write very sebab i think my blog macam hape da, dengan bhs rojak nyer..not interesting at all..:p
aah, ade about 3 months lebeh ag, for sure akan miss giler² this place..it's my second home afterall.
enot- yah², i know la mine is xsehebat ya blog...:(

Mohd Mikhail said...

ha ha..why not, cik nisha? consider this a compliment :)

anonxanon : I also read your blog..you also can write very well..:p

anonxanon said...

dottie-...wuih cepat sero loni....hoho

mikhail- ok2....i shud take dat as compliment....but truthfully im not good in writing...so macam tipu jerkkk...hahaha

Anonymous said...

Innallahama'assoborin...

whosenischaaa~ said...

mohd mikhail- tengs! :)
enot- dottie tak dottie, nnt u'll see my transformation..i xkwn da ngn enot² neh nnt.miahaha
anonymous- tengs! teheee...<3